top of page

Veckoplanering


Måndag igen och temperaturen är äntligen under 20 grader. Jag är klar i huvudet igen och känner livet i mig. Det är inte september ännu, men snart. Då får jag officiellt säga att det är höst utan att någon blir allt för upprörd och jag kan äntligen dyka ner i förberedelserna inför Mabon och Samhain. Men det återkommer vi till när det närmar sig än mer.


Helgen smög förbi nästan helt utan helgkänsla och därför längtar jag redan nu efter ett glas vin, en middag på uteservering eller en lång filmkväll. Känner att jag behöver ta in mer helg i vardagen denna veckan.


Vi kikar på planerna:


Måndag En helt vanlig dag. Jobb, ett tandläkarbesök och en lång kväll i soffan.

Tisdag Vi skall kika på ett hus! Utöver detta skall jag jobba, vattengympa, laga en stor matpaj och sätta mig i soffan med ett glas vin och en bra bok.

Onsdag Förmiddagen består av jobb och träning, under eftermiddagen skall jag arbeta med illustrationer och på kvällen är Johan borta och jag tänker ta en promenad i regnet. Sedan en kanna te och en ny serie: White House Farm. Jag skall också försöka hinna lägga upp ett recept på helt perfekta vinbärsgömmor under dagen.

Torsdag På torsdag skall jag passa på att jobba bort en mängd administration och få eftermiddagen fri för en lång, lång promenad hela vägen till min pappa för en kopp kaffe. Under eftermiddagen tänker jag vattengympa igen och på kvällen skall jag äta middag hos min mamma ihop med min syster. Skall även bära med mig en del kläder som skall sys om eller lagas för att se vad vi kan göra med det.

Fredag - söndag Jag har inga större planer under helgen, men jag känner att jag behöver en tydligare kontrast mellan vardag och helg än vad jag fick föregående veckoslut. Det vore mysigt att gå ut och äta och dricka lite vin på fredagskvällen, så det skall jag fundera lite närmare på.


bottom of page