top of page

Veckan som kommer



Måndagsfrukost: Havregrynsgröt kryddad med kardemumma och kanel, jordnötssmör, karamelliserad banan, blåbärsmarmelad och skummad varm mandelmjölk.





Godmorgon! Idag börjar en ny vecka igen och jag hoppas verkligen den skall bli bra. Jag skall vara ärlig, de senaste fjorton dagarna har känts tunga, i både kroppen och tankarna. Om det beror på hormoner, virus, allergier eller sömnbrist är lite osäkert, så jag försöker ta hand om mig på alla möjliga sätt. Den här veckan skall få gå i hälsans tecken och jag ser fram emot att attackera mig själv med kärlek från alla flanker.



Hur känns veckan?

Förhoppningsfull. Efter en väldigt mjuk och fin helg så är jag redo att dyka rätt ner i stadsliv och lägenhetsmys. Jag längtar efter att fortsätta hitta rutiner och skapa ett vardagsliv som känns varmt och mysigt med en god balans mellan aktivitet och vila.


Vad ska du jobba med?

Möten, möten och åter möten. Jag har nog årets mest mötestäta vecka och ser fram emot att träffa mina kollegor även om det är på digital nivå. Sedan skall jag klippa lite podd, syssla med den vanliga administrationen och blogga massor.


Något som känns svårt/tråkigt?

Jag har ett läkarbesök på tisdag som känns lite nervöst, men önskar och hoppas att resultatet är vad jag hoppas på.


Något som känns extra kul?

Johan är hemma extra mycket denna veckan och jag ser fram emot lite fler middagar och kvällspromenader än vanligt. Elsa skall också prova en ny hundvakt och om det fungerar bra så kommer jag få lite mer tid över för att strosa på stan och träna på Hagabadet. Längtar!


Vad ska du göra förutom att jobba?

Jag skall på ett event med kransbindning hos Floramor och Krukatös på onsdag, det blir nog veckans mysigaste. Sedan vill jag rensa ut och sortera i skåp och lådor för att göra plats för mer kreativt skapande, samt spela lite mer musik.


Vad kommer du ha på dig?

Risken är att jag kommer ha samma klänning hela veckan. Ett kap från HM  i blommönster som jag färgat över med en ljusbrun nyans. Den blev perfekt! En varm, brun höstklänning som kommer användas flitigt hela hösten.


Vad ser du fram emot att laga i veckan?

Tog en tips från Elsa Billgrens stories och modifierade lite. Det blir en rätt med gröna linser, råris, karamelliserad sötpotatis, mozzarella, ugnsbakade körsbärstomater och en krämig örtsås.


Lyssna/läsa/titta på?

Lyssna: Black Tapes - Pacific Northwest Stories

Läsa: Det ockultas historia - Bokasin

Titta: Lovecraft Country  - HBO


Vad händer i helgen?

Jag hoppas på en lunch på stan på lördag tillsammans med Johan och Elsa. Söndagen är helt tom och Johan jobbar, så om solen skiner röstar jag på en lång skogspromenad med medhavd picknick.

bottom of page