top of page

Veckan som kommer


Godmorgon! Det är måndag igen, tack gode gud. Förra veckan blev inte alls som jag tänkt mig så när helgen kom så kände jag att jag inte var klar med vardagen riktigt ännu. Nu är jag tillbaka i den trygga rutinen, går upp tidigt och häller kaffet i termosen, smyger ner till hemmakontoret och drar ett kort för dagen, väcker datorn och hjärnan långsamt och sätter på morgonstudion. Elsa sover i korgen bredvid mig. Veckan kan börja.


Måndagsfrukost. Kanel/äpple/havregröt med jordnötssmör, tranbär, aprikosmarmelad och skummad varm havremjölk.




Hur känns veckan?

Den känns bra. Jag har känt mig oinspirerad senaste tiden, pms antagligen, men känner hoppet spira i maggropen. Längtar efter en vecka med en fin balans av utflykter, vila, jobb och god mat.


Vad ska du jobba med?

Massor av illustrationer och en hel del administration. Jag behöver också ta ett helhetsgrepp och skapa lite översikt då jag fått en del nya arbetsuppgifter och behöver kartlägga hur min tid egentligen skall fördelas.


Något som känns svårt/tråkigt?

Nämen faktiskt inte.


Något som känns extra kul?

På fredag åker jag ut till landet med mamma, pappa, min syster och Elsa för att fira mammas och pappas födelsedagar. Nu med de nya riktlinjerna så kan vi äntligen ses inomhus (med avstånd) och det känns så bra att slippa hoppas på fint väder för att kunna slappna av ute.


Vad ska du göra förutom att jobba, några to dos i veckan?

Jag skall vara mycket snällare mot min kropp den här veckan. Äta snäll och bra mat, röra mig massor och se till att inte skynda.


Vad kommer du ha på dig?

Värmen är tillbaka igen! Det är ingen hemlighet att jag suckar djupt och längtar efter kylan, men skall njuta av faktumet att det inte regnar och ta långa promenader med Elsa. En mix av klänning och fuktionskläder blir det om jag får gissa. Längtar efter att få packa upp Barbourjackan men det dröjer än.


Vad ser du fram emot att laga i veckan?

Oooh, ikväll blir det vegetariska hamburgare med sötpotatispommesfrites och jag har längtat.


Lyssna/läsa/titta på?

Lyssna: Black Tapes - Pacific Northwest Stories

Läsa: The Modern Guide to Witchcraft

Titta: Marianne - Netflix


Vad händer i helgen?

På fredag åker vi som sagt till landet, vi skall äta kräftor, åka på loppis och jag skall bada i havet. Ser fram emot att helt lämna stan, smink och proper klädsel bakom mig och fly in i fleece- och toffelvärlden.

bottom of page