top of page

Måndagsmorgon och veckoplanering


Det är så fruktansvärt varmt. Jag räknar ner dagarna till jag ser att temperaturen skall sjunka under 20 grader och jag drömmer om regnet som skall komma. Hur har ni det i värmen älskar ni det eller längtar ni till lite kyligare vindar?


Idag börjar en ny vecka igen. Ibland slås jag av att det kommer en ny dag, varje dag och hisnar lite. Så många dagar som förhoppningsvis kommer radas upp en efter en, som ett pärlband.


Den här måndagen skall jag inte göra mycket, låta mig och valpen vila efter en helg fylld av utflykter och äventyr, jobba undan, plocka bland lådor och påsar, sortera och dona, laga mat och kanske ta en tupplur innan middagen. Lägga mig tidigt och invänta solnedgången så att svalkan fyller sovrummet, smyga upp och brygga lite te, läsa lite och låta timmen bli sen. En kvällspromenad kanske.


I helgen tog jag Elsa till Varberg, i en ersättningsbuss som fastnade på E6:an, vi kom fram till slut och strosade, badade och åt glass. Söndagen spenderade vi på valpkurs i Nya Varvet, spårträning i skogen med miljoner små valpar. Sen badade vi vid Tångudden och jag längtade efter kyligare dagar. Två dagar kvar av hetta, tids nog kommer svalkan. Avsutade söndagen med morddokumentärer i ett svalt sovrum, vi har inte kunnat använda undervåningen under hela värmeböljan, ser fram emot att återbesöka den när regnet kommer.


Vi tittar på hur resten av veckan ser ut:





Tisdag

Veckans sista varma dag, kanske sommarens. Elsa är hos Emily och jag skall ta mig tid att njuta av värmen en sista gång. Jobba klart, få undan alla mail och sedan ett bad. Kanske sommarens sista? Jag skall också göra något så vansinnigt som att åka och prova ett par jeans i butik, känner redan hur det där badet kommer sitta fint efteråt.


Onsdag

Veckans vanligaste dag. Jobb, stök, middag och sängdags. Ser fram emot en helt vanlig vardag.


Torsdag

Nämen, vi skall titta på ett H U S. Knappt så jag tror det. Inga förväntningar, men en fin utflykt och förhoppningsvis kommer vi därifrån lite klarare i huvudet.


Fredag - Söndag

En helg fylld av regn och åska. Ser fram emot att gå långa promenader i regnet, slå upp fönstren och lyssna på åskvädret, kanske bjuda över på middag och film? Valpkurs på söndag. Det får bli som det blir.





bottom of page