top of page

MÃ¥ndag 31/5



God morgon! Äntligen måndag igen. Februari, mars, april och maj har gått och jag vet inte ens hur jag skall sammanfatta. Jag punktar ner det viktigaste och så tar vi en titt på veckan ihop.


  • Jag har efter sÃ¥ mÃ¥nga Ã¥r av att prova allt möjligt fÃ¥tt en medicin för min PMDS som fungerar. Det känns lite som att kravla ut ur en torktumlare som varit igÃ¥ng i flera Ã¥r, plötsligt finns det lite tystnad och stillhet omkring mig och jag är rätt mörbultad. Nu börjar arbetet med att lära känna mig själv under lite bättre omständigheter och jag ser fram emot det.

  • Jag har i samma veva fÃ¥tt reda pÃ¥ att jag har artros i knäna. Jag har fÃ¥tt sitta ett tag med den här nyheten och vet fortfarande inte riktigt hur det känns. Inte lika illa som jag kunde tro, men inte heller särskilt lätt att smälta. Jag väntar och ser.

  • Jag har kommit in i min nya tjänst till 100% och älskar mitt jobb. Det är en sÃ¥n glädje att vakna pÃ¥ morgonen, göra mig iordning och sedan sätta mig tillrätta pÃ¥ hemmakontoret. Jag vet inte hur allt kommer fungera post pandemin, men jag njuter av hemmajobbet sÃ¥ länge jag fÃ¥r nÃ¥den.

  • Jag skall vaccineras pÃ¥ torsdag. Kan knappt skriva ut det här, för jag är sÃ¥ rädd att det skall hända nÃ¥got mellan nu och dÃ¥ som stoppar det, men med all förhoppning sÃ¥ sitter jag där 11:39 pÃ¥ torsdag med nÃ¥len i armen. Jag säger som Sandra Beijer, det känns som att varva spelet att ha gÃ¥tt igenom en pandemi utan att bli smittad.

  • Vi drömmer oss bort pÃ¥ Hemnet och drömmen om ett litet hus känns mindre avlägsen. Fram tills att den blir verklighet sÃ¥ njuter jag av prunkande rabarber och röda vinbär i pallkragar och rabatter pÃ¥ uteplatsen.

  • Jag kommer i skrivande stund hem frÃ¥n Sahlgrenska efter en rutinundersökning och fick konstaterat att all min träning har hjälp kroppen att bygga massor av smÃ¥ blodkärl som gör min kropp starkare, friskare och gladare.






Hur känns veckan?

Som sommar! Inget regn, inga moln så långt väderleksrapporten sträcker sig. Jag ser fram emot att njuta av den lätthet som genomsyrar vardagen när vädret ute skapar rum att röra sig fritt i. Till helgen förbereder jag mig för eventuella biverkningar av vaccinet och har proppat kylen och frysen full med matlådor, glass och bubbelvatten. I värsta fall drar jag täcket över huvudet på fredag och sover tills jag mår bra igen.


Vad ska du göra förutom att jobba?

Träna, baka rabarberpaj, fira Johan som fyller år, olja in utemöbler, fila fötterna, sova ut och se på Limetown på TV4play.



Vad skall du äta?

Pasta med pesto och soltorkade tomater, köttfärsgryta med ris, tonfiskröra med bakpotatis, rökt lax och dillstuvad potatis, yoghurt med rabarbersylt och glassbåtar.

Puss.


bottom of page