top of page

Morgonfrågor, onsdag




Hur mår du idag? Jag mår bra! Jag sov så himla gott och vaknade med en känsla av att det kommer bli en bra dag. Nu sitter jag nere på hemmakontoret med en kopp kaffe och lyssnar till morgonljuden från övervåningen. Kaffet smakar extra gott och jag intalar mig att mina ögon känns lite lite bättre. Håller tummarna så hårt att det inte är önsketänkande.

Vad känner du tacksamhet inför idag? Idag känner jag tacksamhet för allt möjligt. Att jag fick möta världens snällaste läkare igår på vårdcentralen, att jag och Johan skall sätta igång med ett gigantiskt matprojekt nästa vecka, fina ringar och smycken som jag plockat fram, framtidsdrömmar och förmågan och ynnesten att kunna drömma dem. Vad ser du fram emot idag? Jag ser fram emot en helt vanlig vardag, med mycket jobb gjort, en god lunch och ett träningspass. I eftermiddag skall jag på ett kransbindarevent på Floramor och Krukatös och det skall bli så himla roligt! Jag ser fram emot att hänga upp kransen på dörren ikväll och officiellt välkomna hösten, nu när höstdagjämningen infallit så är det fritt fram på alla flanker. Hur känns kroppen idag? Ganska mjuk och utsövd. Ögonen är fortfarande röda och kliar men nu har jag fått medicin och håller tummarna så de knakar att det är bakterier i ögonen och inte allergier. Håll tummarna med mig? Jag känner också ett lugn, som att saker är på sin rätta plats, även jag. Omöjligt att säga om det håller i sig tills imorgon, men jag har vett nog att njuta medan jag kan. Vad vill du fokusera på idag? Att behålla den lugna känslan, ta en sak i taget och inte låta dagen rinna mig ur händerna.


bottom of page