top of page

Min dag i bilder, är det något för mig?


Idag i mitt kök på mitt hemmakontor så funderar jag kring varför jag startade den här bloggen och vad jag vill uppnå med den. Jag uppskattar verkligen den skrivande stunden på morgonen, och jag tycker om att ha ett rum på internet som är mitt, men jag vet inte riktigt vad jag skall fylla det med. Jag vet att jag vill prata fritt med er, diskutera och tänka högt utan att det blir pretentiöst. Vissa tänker såklart: Äsch, skriv bara! Men åt det hållet är jag inte lagd, jag gillar att ha en struktur, en tanke, gärna en lista. Sedan om jag följer den ursprungliga idén spelar inte så stor roll. Men jag bjuder gärna in i processen och låter er hänga med i mina funderingar, om inte annat för att ge mig själv en överblick.


Här är min on top of mind-lista av sådant jag känner har en plats här:



Recept

Att samla alla mina recept här känns givet. Både för att ge er möjligheten att prova på god mat, men också för att utmana mig själv till att faktiskt skriva ner mina bästa rätter och ha dem sparade.



Tacksamhetsdagbok och morgonfrågor

Jag vill återgå till att börja mina vardagsmorgnar med reflektion och eftertanke. Tidigare svarade jag på mina morgonfrågor i en otroligt fin bok från Bookbinder, men den är full och det känns som ett gyllene tillfälle att byta skrivplats.


Boktips

2020 har nog varit mitt sämsta läsår någonsin. I början av pandemin kom jag inte till ro på flera månader, vilket ledde till massor av scrollande på mobilen och timmar av serier i soffan. Inte förrän i början av sommaren kände jag att jag kom ner i varv på riktigt, att kroppen accepterade och vande sig vid världsläget och därmed fick jag ro nog att återigen uppslukas av en bok.



Träning

Eventuellt nämner jag lite om min väg mot att må lite bättre i kroppen. I år gick jag från att yoga varje dag i 50 dagar, till att sätta mig på hemmakontoret och två veckor senare få ett ryggskott som jag aldrig någonsin mött maken till. Efter det kunde jag inte röra mig ordentligt på 6 veckor. I nuläget är jag på dag 9/30 med yogan och långsamt känner jag hur ryggen rätas upp och mina ömma leder börjar läka.


Planering och projekt

Ni kan tro att ni kommer få följa med i mina vindlande tankar kring alla projekt och planer som rör sig i mitt huvud. Allt från nya matlagningsplaner, inredningsprojekt, personlig utveckling och långa listor med saker som skall påbörjas och avslutas.


Inspiration

Johanna Bradford beskrev känslan av inspiration så bra häromdagen:



"...ni vet känslan när man tror att man bara ska slöscrolla lite och så knockas man istället av den

ena fina bilden efter den andra och helt plötsligt går huvudet på högvarv över allt fint och gott man

precis sett. Hoppas verkligen att ni vet exakt vilken känsla det är för den är så härlig."


Det är något som absolut kommer att finnas här, jag vill mer än gärna dela med mig av det som inspirerar mig just nu.




Säsongstankar

Jag lever ganska säsongsbaserat, både när det gäller mat, mode, intressen och känslor. Varje ny säsong är en tid för reflektion, eftertanke och i många fall en nystart. Jag firar också en del av de gamla högtiderna, och det kommer också få en plats här.


Min dag i bilder

Dessa är de inlägg som jag alltid drar mig för att skriva. Det känns alltid så konstigt att se sitt eget liv i bloggform, är det fint eller ser det bara fånigt ut? Men jag älskar ju att följa andras vardag, så det får bli till att öva. Det är också ett bra sätt att öva på att plocka fram kameran lite mer.


Vad tror ni, saknar ni något? Säg bara till.








bottom of page