top of page

En lördag och lite söndag.



Det blev tisdag igen. Idag har jag kurat ihop mig ordentligt på hemmakontoret med dubbel mängd kaffe och en varm kofta. Jag skall sitta i en digital konferens hela dagen och ser fram emot en liten paus från det administrativa. Klockan 16:00 är det klart och då väntar långkok, rött vin och första avsnittet av Fargo. Längtar redan. Men innan veckan rusar förbi oss så tittar vi på några bilder från helgen.




I lördags vaknade jag och testade att laga krabbelurer, eller skrabbelucker som det också heter. Mysigt och gott och med en stark 70-talsaura. Hittade receptet här.



Sedan tog jag mig ut i Masthugget, det var grått och kallt och jag njöt av höstkänslan.



Tog en selfie vid busshållplatsen för att dokumentera mina ögonbryn, insåg att det är dags att färga dem snart. Åkte till pappa och fikade.



Kom hem igen och bakade hallongrottor. Elsa ville smaka.



Gjorde mig i ordning och åkte tillbaka in till stan.



För att köpa en present till mig själv! I tio år har jag velat ha det som ligger i paketet. Ni får se snart, det skall ligga kvar och gona sig där i lite till så att jag får dra ut på känslan.



Vi firade med lunch på Wolfgang där Johan jobbar. Deras nya höstmeny är så härlig! Vi åt toast skagen, friterad potatisterrin och pilgrimsmussla.



Sedan promenerade vi hem och köpte kantareller. Önskar att jag var en av dem som plockade kantareller, men jag vet inte var de finns och när jag befinner mig i skogen så hittar jag aldrig ett spår av dem. Elsa och jag skall gå en kantarellkurs så att hon kan hjälpa mig.



Resten av kvällen spenderade jag i min nya kofta framför Mordet på Orientexpressen.



Himlen var lyxigt blå på kvällspromenaden.



Elsa var mörkrädd och smög försiktigt runt hörnen. Tänk, detta är hennes första höst i livet.



Bjuder på en bild från söndagen också, den såg mest ut såhär.

bottom of page